Na Goriško se vrača že tradicionalni jesenski dirkaški spektakel MAHLE 12. Rally Nova Gorica, na katerem pa letos ne bo nastopala nobena reli voznica. Med 97 prijavljenimi posadkami lahko namreč na seznamu voznikov najdemo le moška imena. Se pa sicer ženske precej številčnejše na seznamu sovoznikov.
54 slovenskih posadk in 43 tujih, na MAHLE 12. Rally Nova Gorica, ki bo potekal od četrtka do nedelje (26. – 29. september) pa bo zastopanih 12 držav. Poleg domače Slovenije se bodo na 13 hitrostnih preizkušnjah predstavile še vse sosednje države – Italija, Hrvaška, Madžarska, Avstrija – ter tudi Nemčija, Španija, Češka, Slovaška, Bolgarija, Romunija in Norveška.
Prav slednja bo na letošnjem reliju nosila še nekoliko večji pomen. Ne le, da bo to prvi nastop Norveške na novogoriškem reliju, temveč bo državo zastopala tudi dirkaška legenda, nekdanji svetovni prvak v reliju in svetovni reli prvak razreda WRC2 Mads Østberg. Gre za 36-letnega dirkača z 20 leti izkušenj za volanom dirkalnika, ki se je na zmagovalne stopničke na relijih za svetovno prvenstvo zasedel kar 18-krat.
Močna slovenska konkurenca, najmlajši voznik star le 16 let
Kako pa je z ostalimi udeleženci? Domače društvo AMD Gorica stavi na več adutov. Najvišje kotira že znano ime slovenskega relija Rok Turk, ki se pod startno številko 3 na dirko podaja s svojo ustaljeno sovoznico Blanko Kacin.
Tu je še Mark Škulj (s sovoznikom Urošem Ocvirkom), ki kljub svojim mladim letom dokazuje, da na progi predstavlja resno konkurenco.
Škulj pa sicer s svojimi 20 leti še zdaleč ni najmlajši dirkač na letošnji sezoni. Ta čast pripada 16-letnemu Tilnu Likarju, ki je s škodo fabia začel voziti šele letos. Eno leto starejši je Italijan Giovanni Trentin, sin večkratnega italijanskega makadamskega reli prvaka Maura Trentina, 19 let pa sta stara Nemec Jonas Müller in Slovenec Rene Černigoj.
Turku sta po lanskem odstopu zaradi tehničnih težav zmago na novogoriškem reliju v državnem prvenstvu prevzela Marko Grossi in njegova sovoznica Tara Berlot. Oba kot ekipa nastopata tudi letos in bosta zagotovo predstavljala eno izmed večjih konkurenc tako med mednarodnimi ekipami kot med domačimi.
Letos niti ene same voznice
Medtem pa v oči bode dejstvo, da letošnji novogoriški reli nima nobene ženske voznice dirkalnega vozila. No sicer voznice niso sicer nikoli tako številčno zastopane, lani je na primer za volanom dirkalnika sedela le ena ženska, in sicer Perujka iz vrst FIA Rally Star Annia Cilloniz Gonzales Daly, na njenem sovoznikovem sedežu pa je sedela Španka Maria Esther Gutierrez Porras.
Slednje dokazuje, da je področje avto-moto športa še vedno zelo »moško«. A tudi to se počasi, a vztrajno spreminja. Lani smo se tako ob boku »sestrskega« tekmovanja Rally Nova Gorica – MAHLE Eco Rally – pogovarjali s takrat 28-letno nizozemsko voznico Beitske Visser. »V začetku svoje dirkaške kariere, sem bila redka ženska v tem športu. Vendar pa lahko zdaj v dirkaških vodah opaziš veliko več deklet, kot pred 20 leti. Zagotovo gremo v pravo smer,« nam je povedala takrat.
V tem času je namreč, kot je poudarila, zaživelo tudi več »odličnih« programov za mlade ženske v avto-moto športu. Avtomobilistična zveza FIA je na primer skupaj z devetimi partnerji v letih 2018 in 2019 uvedla tekmovalni model za promocijo in razvoj mladih žensk v tem športu. Poleg Deklet na stezi je izpostavila tudi akademijo Fomule 1.
Je pa zastopanost žensk sicer veliko večja med sovozniki. S seznama prijavljenih posadk lahko namreč naštejemo, da bo moškim pot po trasi relija narekovalo 19 žensk.
M. P.
Comments