top of page

'Profesionalnih dirkačic je vedno več. Deklicam kažejo, da je vse mogoče'


Med 20 dirklaniki, ki so se pretekli konec tedna podili po primorskih cestah, je v avtomobilu polestar 2 sedela tudi 28-letna Nizozemka Beitske Visser. S sovoznikom Arthurjem Kammererjem se je udeležila šeste edicije MAHLE Eco Rally, ki je potekala v Novi Gorici.


Vir: Rally Nova Gorica

V vročih dveh dneh je moral ta nizozemski tandem po pravilih prevoziti 455 kilometrov proge, prvi dan 209, drugi pa 246 kilometrov. Vendar pa ni šlo le za brezglavo pritiskanje na plin, kot je morda običajno pri klasičnih reli dirkah. Tekmovalci so morali namreč voziti znotraj prometa in se držati cestno prometnih predpisov, ob tem pa so morali paziti tudi na porabo energije ter nevidne točke, ki so jim na določenih odsekih izmerile povprečno hitrost. Slednje je namreč poleg porabe igralo največjo vlogo pri končni razvrstitvi.


Beitske in Arthur sta sicer ob koncu preizkušnje zasedla šele 16. mesto. Vendar pa to ni pokvarilo dobre volje, ki jima jo je priklical dirkaški konec tedna. »Naredila sva veliko napak in s tem izgubila tudi točke. Veliko vozil je imelo v kabini naprave, ki so povedale, ali morajo vozniki voziti hitreje ali počasneje. Midva tega nisva imela, vozila sva bolj po občutku, zato tudi ni možnosti, da bi na tekmovanju zmagala. A kljub temu sva neskončno uživala in zagotovo sva se v teh nekaj dneh ogromno naučila,« je še pred razglasitvijo rezultatov povedala 28-letnica.


Pri petih letih dobila otroški avtomobil in bila je zasvojena


Konec tedna je sicer na svojem seznamu prečrtal veliko »prvih stvari«. Prvič je namreč obiskala Slovenijo, prvič se je pomerila na eko reli preizkušnji, prav tako pa je bilo to za njo celo prvo pravo reli tekmovanje. Vendar pa to ne pomeni, da je Nizozemka novinka v dirkaških vodah. Hitrost ji namreč narekuje življenje že od rosnega petega leta starosti.


Vir: Rally Nova Gorica

»Ne vem natančno kako in zakaj sem se odločila za ta šport. Zagotovo pa ima nekaj pri tem dejstvo, da sta imela starša prodajalno avtomobilov,« pove. Z avtomobili je bila tako obkrožena vse odkar je na torti upihnila svojo prvo svečko. »Ko sem bila stara tri leta, sem nekje videla avtomobil za otroke. Spomnim se, kako močno sem si ga želela in kako sem starše prosila, da bi ga dobila. Podarila sta mi ga na peti rojstni dan in takoj sem bila zasvojena,« se spominja z nasmeškom na obrazu.


Sprva je sicer dirkala na karting progi, nato pa se je preizkusila tudi v vožnji formule. 6. avgusta 2011 je debitirala na tekmovanju Supercar Challenge na dirkališču Assen Circuit v razredu GT. Takrat je kljub 25-sekundni kazni prehitela Rogerja Grouwelsa in dosegla svojo prvo dirkalno zmago v svojem debiju na dirki.


V le nekaj dneh prečrtala več 'prvič'


A eko reli je bil zanjo, prizna, povsem nova izkušnja. »Res je bilo noro in povsem drugače od tega, česar sem vajena. Posvetiti sem se morala popolnoma drugačnim stvarem, kot se na običajni dirki. Ampak resnično sem uživala in tudi razgledi so bili čudoviti,« pove.


Pot je karavano 20 vozil v petek, 8. septembra, popeljala skozi Italijo, v Goriških Brdih pa so se znova vrnili v Slovenijo in se podali vse do Kobarida, kjer so imeli postanek. Nato pa so se po soški dolini vrnili v Novo Gorico. Dan kasneje jih je pot ravno nasprotno vodila proti jugu Primorske, vse do Kopra. In katera pot je bila Beitske ljubša? Skozi smeh prizna, da je to zelo težko vprašanje.


»Gorske ceste so bile za samo vožnjo zelo zanimive, saj si moral biti zaradi ostrih ovinkov precej bolj zbran. Ampak pogled na morje … tudi to odtehta nekaj. Res sem vesela, da smo lahko izkusili oboje, ampak moram priznati, da sem sama veliko bolj morski tip, zato bi se morala najbrž odločiti za jug.« Z veseljem, pravi, bi se vrnila tudi prihodnje leto.


Vir: Rally Nova Gorica

Na kritike, da eko reli ni pravi reli ter da reli v resnici sploh ni šport pa Beitske le skomigne z rameni in zavije z očmi. »Takšne komentarje je najbolje ignorirati. Konec dneva mi ta šport prinaša veselje, zato me njihovo mnenje ne zanima. Naj poskusijo, v resnici je veliko težje kot se jim morda zdi.«


'Dokler ima štiri kolesa ter motor ali baterijo, bom za volanom srečna'


Kateri tip relija pa ji je ljubši – klasični ali eko? »Dokler ima štiri kolesa ter motor ali baterijo, bom za volanom srečna,« odgovarja Nizozemka, ki je sicer tudi ambasadorka podjetja MAHLE in trenerka v programu Mednarodne avtomobilistične zveze FIA Dekleta na stezi (op. a. The Girls on Track).



FIA je skupaj z devetimi partnerji v letih 2018 in 2019 uvedla tekmovalni model za promocijo in razvoj mladih žensk v motošportu. S tem se želijo bojevati proti stereotipom in povečati stopnjo udeleže žensk v tem športu. »Mlada dekleta imajo možnost, da se preizkusijo v tem športu in ugotovijo, ali jim je sploh všeč.«


»Veliko se je že spremenilo,« meni 28-letna voznica. »V začetku moje dirkaške kariere, sem bila redka ženska v tem športu. Ampak že zdaj lahko v dirkaških vodah opaziš veliko več deklet, kot pred 20 leti. Zagotovo gremo v pravo smer.« Prepričana je sicer, da se ljubezen do kateregakoli športa rodi že v zgodnjih otroških letih.


Poudarja, da je sčasoma zaživelo več »odličnih« programov za mlade ženske v avto-moto športu. Poleg Deklet na stezi je izpostavila tudi akademijo Fomule 1. Tako je tudi v profesionalnih dirkaških vodah vse več deklet. »Kar je super tudi za mlajše generacije. Dokazujejo jim namreč, da je tudi zanje to mogoče, le želeti si morajo. Upam, da bomo lahko nadaljevali v to smer,« še pove.


M. P.

Comments


bottom of page