top of page

Stereotipična moška estetika ni več 'in' za mlajše generacije

Od 'baggy' oblačil do kril in nalakiranih nohtov - ideali moške lepote se zagotovo nenehno spreminjajo. Kaj pa sploh naredi moškega lepega oziroma čednega? V zadnjih desetletjih so bile najbolj znane ikone zahodne moške lepote precej ozko usmerjene - na pamet mi padejo modrooke filmske zvezde, kot sta Brad Pitt ali Leonardo DiCaprio. Toda ideja o tem, kako izgleda popoln moški se s tem, ko filmski in modni svet zajemata večjo raznolikost, pomen reprezentacije pa razumejo tudi svetovne blagovne znamke, spreminja in razvija.

Vir: Unsplash

Definicija lepote se razlikuje glede na čas, kraj in kulturo. Na primer, korejske družbe spodbujajo mehkejši tip moške lepote, medtem ko je v zahodni družbi moški lepotni standard osredotočen na hipermoškost – 'golden' koža, robustnost in mišičasta postava veljajo za bolj zaželene. Idealizirani standard izklesanega moškega telesa pa le redko odraža telo povprečnega moškega.


Pri tem družbena omrežja zagotovo igrajo veliko vlogo. Instagram in Tiktok tako krepita standard lepote moških. Ko najstniki po njih brskajo, so pogosto izpostavljeni »idealu« in tistemu, kar pritegne pozornost mnogih ljudi, kar se pokaže s številnimi všečki in komentarji. Kar se tiče ljudi z različnimi tipi postave, tega v družbenih medijih ne vidim toliko. Tudi v številnih filmih, na primer filmih Magic Mike ali Marvelovih filmih, glavne like vedno igrajo močni, mišičasti moške. Medtem pa liki z drugačnim telesnim tipom po navadi igrajo manj pomembne vloge ali služijo kot komična olajšava.


Medtem ko so 'thick' ženske, kot sta Lizzo in Ashley Graham že na široko slavljene, so moški s podobno postavo manj v središču pozornosti. Nedavno pa je ravno Rihannina blagovna znamka spodnjega perila Savage Fenty pomagala normalizirati in postavila platformo tudi za močnejše moške. Poudarek se mora namreč premakniti iz idealizirano izklesanih teles, ki jih niti igralci sami ne morejo vzdržati.


Kruta ironija je seveda v tem, da moški zdaj čutijo enake pritiske, ki jih ženske čutimo že generacije – da se prilagodijo neverjetno specifični obliki lepote. Objektivizacija moških je šla po isti poti kot objektivizacija žensk. “Idealno” žensko telo je študija protislovij – atletsko, a še vedno mehko, drobno, a še vedno z oblinami, tanko (thigh gap), a še vedno prsato. In – kar je najpomembneje – pričakuje se, da bo delo, ki naj bi ga ženske vložile v lov na ideal, nevidno. In tako je sedaj pri moških. Moški morajo biti mišičasti, a vitki, sposobni se zabavati, a vseeno ohraniti popolne trebušne mišice. In seveda naj bi bilo naravno.


Sprehodimo se po časovnici.

1900: čas rokoborcev
Petdeseta so zaznamovali visoki moški, z Elvis Presley frizuro.
1980: atletska izklesanost
1990: grunge val
2000: Izklesano telo, profesionalna in urejena frizura ter dizajnerska oblačila.
2010: Hipstersko gibanje prevzame svet
Dandanes: možata brada in man bun

Stereotipna moška estetika in vedenje se zagotovo spreminjata. Smernice, ki so včasih pritegnile mlajše generacijo, ne pridejo več v poštev. To se dogaja predvsem v vzhodni Aziji, zlasti v južnokorejski pop kulturi, kjer je idealna predstava moškega postala bolj ženstvena. Predvsem zaradi pojava skupin K-Pop, kot je BTS, znane po modnih oblačilih, živahnih laseh in uporabi ličil. Ta vrsta lepote bi po tradicionalnih zahodnih standardih veljala za neortodoksno, vendar je zdaj široko iskana in zelo vplivna v medijih.


S.S.



bottom of page