Vse več ljudi več ne spremlja novic in jih opisuje kot depresivne, neizprosne in dolgočasne, kaže svetovna študija. Skoraj štirje od 10 (39 odstotkov) ljudi po vsem svetu so povedali, da se včasih ali pogosto aktivno izogibajo novicam, v primerjavi z 29 odstotkov leta 2017, glede na poročilo Inštituta Reuters Univerze v Oxfordu.
Vojni v Ukrajini in na Bližnjem vzhodu sta najverjetneje prispevali k želji ljudi, da bi enostavno izklopili novice, ugotavljajo avtorji študije. Izogibanje novicam je namreč zdaj rekordno visoko.
YouGov, globalno podjetje za javno mnenje, je januarja in februarja anketiral skupno 94.943 odraslih v 47 državah. Poročilo ugotavlja, da so volitve povečale zanimanje za novice v nekaj državah, vključno z Združenimi državami. Vendar pa glede na študijo splošni trend ostaja trdno padajoč. Po vsem svetu je 46 odstotkov ljudi izjavilo, da jih novice zelo ali izjemno zanimajo – kar je manj od 63 odstotkov iz leta 2017. V Veliki Britaniji se je zanimanje za novice od leta 2015 skoraj prepolovilo. "Novice so bile v zadnjih letih očitno še posebej težke," je za BBC News povedal glavni avtor poročila Nic Newman. Doda še, da je zaradi pandemije in vojn "dokaj naravna reakcija ljudi, da se obrnejo stran od novic, ne glede na to, ali želijo zaščititi svoje duševno zdravje ali preprosto želijo nadaljevati s preostankom svojega življenja."
Newman je dejal, da tisti, ki se odločijo selektivno izogibati novicam, to pogosto storijo tudi zato, ker se počutijo "nemočne". "Gre za ljudi, ki menijo, da nimajo vpliva na velike stvari, ki se dogajajo v svetu," je dejal. Nekateri se počutijo vse bolj preobremenjeni in zmedeni zaradi količine novic, medtem ko se drugi počutijo utrujene zaradi politike, je dodal.
Poročilo navaja, da so se ženske in mlajši bolj verjetno počutili izčrpane zaradi količine novic.
Medtem zaupanje v novice ostaja enakomerno pri 40 odstotkih, vendar je na splošno še vedno štiri odstotke nižje, kot je bilo na vrhuncu pandemije koronavirusa, je pokazala raziskava. V Združenem kraljestvu se je zaupanje v novice letos nekoliko povečalo, in sicer na 36 odstotkov, vendar ostaja približno 15 odstotnih točk nižje kot pred referendumom o brexitu leta 2016.
Poročilo ugotavlja, da se je občinstvo tradicionalnih virov novic, kot sta televizija in tisk, v zadnjem desetletju močno zmanjšalo, pri čemer mlajši ljudje raje prejemajo novice na spletu ali prek družbenih medijev. V Združenem kraljestvu je skoraj tri četrtine ljudi (73 odstotkov) povedalo, da berejo novice na spletu, v primerjavi s 50 odstotki, ki jih spremljajo na televiziji, samo 14 odstotkov pa se za novice obrnejo na tisk.
Številne tradicionalne redakcije so še vedno zakoreninjene v kulturi, ki temelji na besedilih in se trudijo prilagoditi svoje pripovedovanje.
Najpomembnejši družbeni medij za novice je še vedno Facebook, čeprav je dolgoročno v zatonu.
YouTube in WhatsApp za mnoge postajata pomembna vira novic, medtem ko je TikTok v porastu in je zdaj prvič prehitel X (prej Twitter). Trinajst odstotkov ljudi uporablja aplikacijo za izmenjavo videov za novice v primerjavi z 10 odstotkov, ki uporablja X. Število uporabnikov TikToka je še višja pri mladih starih med 18-24 let po vsem svetu, in sicer 23 odstotkov.
V povezavi s temi premiki video postaja pomembnejši vir spletnih novic, zlasti pri mlajši generaciji. Glede na poročilo so najbolj privlačni kratki videoposnetki z novicami. "Potrošniki sprejemajo videoposnetke, ker je ta enostaven za uporabo in ponuja široko paleto privlačnih vsebin," je dejal Newman.
Poročilo pravi, da je za ustvarjalce Podcastov prihodnost svetla. Toda to je "na splošno manjšinska dejavnost", ki pritegne predvsem dobro izobraženo občinstvo.
S. S.
Comments