Kako se spopasti s tesnobo?

V teh časih, ko večina ljudi dela od doma in imamo največ stikov preko Zoom sestankov in različnih klicev, se hitro lahko znajdemo v svojem vsakdanu sami in ne vidimo več rešitve iz svoje situacije. Kar naenkrat je vsako opravilo težko opraviti, misli nam bežijo in se ne znajo ustaviti, srce pa nam razbija in ne vemo, kako naprej. Najverjetneje imamo težave s tesnobo. Točno to se je začelo dogajati tudi meni. Očitno se je vsega skupaj nabralo preveč in telo in možgani so mi dali vedeti, da je čas za korenite spremembe.



A kako se spopasti s tem? Sploh, ko si navajen, da vedno poveš, kaj te muči, da ponavadi ob prevelikem naporu znoriš, ne pa da te napade hud občutek tesnobe. Pri meni je to skoraj zagotovo posledica osamljenosti. Od doma delam že nekaj let, od lanskega leta celo vsak dan. Enostavno sem cele dneve zaprta med štiri stene stanovanja, sedaj pa bi cele dneve samo hodila od enega do drugega človeka. In kaj narediti v takem primeru?


Pogovorite se s strokovnjakom

Prvi korak je, da poiščete strokovno pomoč. Seveda lahko težave zaupate prijateljem ali sorodnikom, ki vam bodo svetovali, a če nekdo ni bil v vaši koži, je največ, kar lahko v tistem trenutku naredi, da je tukaj za vas in vas posluša. Strokovnjak pa vam bo povedal, kako se spopasti s težavo, kaj narediti v trenutku, ko so občutki najmočnejši in kaj narediti, da do teh težav sploh ne bo prihajalo.


Pogovarjajte se in zaupajte svoje težave

Ko pride do občutkov tesnobe lahko naredite dve stvari: se zvijete v klobčič in jokate ali pa greste na sprehod in svoje težave nekomu zaupate. Verjamem, da je za marsikoga, ki ni pretirano odprta oseba to izredno težko, a ko boste govorili o težavah, se boste počutili manj same, mogoče pa boste na poti našli tudi nekoga, ki ima enake probleme. Vprašajte ga za nasvet ali pa si vsekakor privoščite redna druženja s svojimi najljubšimi osebami.


Gibanje in svež zrak

Pri meni je vse skupaj zagotovo esklairalo zato, ker v mojem življenju že zadnje pol leta ni rednega gibanja. Prej sem se več kot eno leto vsaj 3-4x na teden redno gibala, hodila na sprehode, delala treninge in skrbela za svoje zdravje. Odkar sem avgusta prebolela covid, pa se nikakor ne spravim. Redno gibanje namreč pomaga pri boljšem tako fizičnem kot psihičnem počutju in vam pomaga, da se lažje spopadate z vsakodnevnim stresom.


Zdrava prehrana

Gibanje in zdrava prehrana sta najbolj pomembni točki, ki ju morate upoštevati ne samo, ko imate težave s tesnobo, ampak kadar imate različne težave. Zdrava prehrana je namreč ključ, da zdravja. Naj bo vaš jedilnik poln sadja, zelenjave, vitaminov, mineralov, beljakovin, na njem pa naj bo čim manj sladkorja, mastne in hitre hrane.


Čim manj alkohola

Če imate večkrat težave s tesnobo, potem se kolikor se da, izogibajte alkohola. Čeprav imate občutek, da vam na kratki rok pomaga, je vseeno pametno, da se ga na dolgi rok izogibate, saj se hitro lahko zgodi, da vam bo še dodatno povečal tesnobo.


Prakticirajte fokusirano, globoko dihanje

Poskusite z vzdihom in štejte do štiri, nato izdihnite in štejte do štiri ter to ponavljajte naslednjih pet minut. S tem boste umirili svoje dihanje, upočasnili srčni utrip, kar vam bo pomagalo, da se pomirite.


Dnevna meditacija

Sicer lahko traja nekaj časa, da meditacijo opravite uspešno, a če jo redno opravljate, vam na dolgi rok lahko pomaga, da svoje možgane natrenirate, da odbijejo tesnobne misli, ko se ti začnejo pojavljati. Če vam je težava sedeti pri miru in se koncentrirati pa je pametno, da začnete z jogo.


Prakticirajte čuječnost

Tesnoba se pokaže tudi tako, da ne znamo živeti v trenutku, misli nam švigajo in ves čas razmišljamo o prihodnosti. Čuječnost pa pomaga, da se sfokusiramo na tisti določen trenutek, se umirimo, naša pozornost pa je usmerjena samo na trenutno izkušnjo. Takrat se zavedate svojih misli, telesnih občutkov in namer zunanjega dogajanja.


Predvsem pa ugotovite od kje ta tesnoba izhaja: je to posledica težke delovne situacije, ste ves čas pod stresom, je posledica hude osamljenosti? Ko boste našli vzrok, se boste tudi lažje spopadali s težavo in ji ne boste pustili, da vas povsem prevzame.


K. R.